ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ,
ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
«Η μοίρα του ανθρωπίνου γένους θα διαμορφωθεί από την
χαρακτηροδομή των Παιδιών του Μέλλοντος»(Βίλχελμ Ράιχ)
Οι σύγχρονες πολιτικές κοινωνίες πάσχουν από έλλειμμα Παιδείας, Πολιτισμού και Δημοκρατίας, από τον πειθαναγκασμό της εργαλειακής μαζικής εκπαίδευσης, από τις θετικιστικές, ορθολογιστικές, υλιστικές αξίες της ομογενοποιημένης κοινωνίας της μαζικής κουλτούρας και από την μαζική αντιπροσωπευτική κρατικιστική ψευτοδημοκρατία της εξουσίας, με αποκλεισμό των πολιτών από την λήψη αποφάσεων για τα Κοινά.
Στην Ελλάδα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμποδίζει τη Νεολαία από το Δικαίωμά της στην ουσιαστική Μόρφωση, στην ελευθερία έκφρασης, στην επικοινωνία και στον Πολιτισμό, επιβάλλοντάς της την προσαρμογή σ’ ένα αναχρονιστικό, αντιλειτουργικό, κομφορμιστικό Εκπαιδευτικό Σύστημα αποσπασματικής γνώσης, βασισμένο στο αποτυχημένο μοντέλο της καρτεσιανικής σχισματικής θετικιστικής χρησιμοθηρικής σκέψης και των τεχνητών γλωσσών, όπως εφαρμόσθηκε μηχανιστικά στις δομές των ανταγωνιστικών κρατών, αναπαράγοντας ανισότητες, αντιπαλότητες, εξοπλισμούς, πολέμους, κυριαρχίες κι επιβολές, καταλήγοντας σε μια φρενίτιδα ολέθριων ανταγωνισμών να προβάλλουν τις χρηματιστηριακές αξίες της αγοράς ως άξονα ευόδωσης της Κοινής Ζωής, μεταχειριζόμενοι τον άνθρωπο σαν μέσον εκμετάλλευσης κι όχι αναδεικνύοντάς τον ως αυτοσκοπό, καταδικάζοντάς τον προς μια μονομερή κατεύθυνση στο υλιστικό πεδίο παραγωγής-κατανάλωσης-διασκέδασης , ως παθητικόν ομογενοποιημένον δέκτη-εκτελεστή άνωθεν επιβεβλημένων εντολών, σε μια κατακερματισμένη κοινωνία δυσαρμονικών ανισοτήτων.
Παραγνωρίζει την υποχρέωση να συμβάλλει στην δημιουργία ελεύθερων προσωπικοτήτων, να προβάλλει τις υψηλές θετικές Αξίες του Πολιτισμού, διευρύνοντας τον πνευματικό στοχασμό και να υπογραμμίσει την σημασία του Νόμου της Απροσδιοριστίας, που κατέλυσε τον φυσιοκρατικό ντετερμινισμό των προηγούμενων αιώνων, αποκαλύπτοντας την αλήθεια Νέων Λογικών και ένα πλήθος Γεωμετρίες, που μας ανοίγουν Άπειρα Σύμπαντα, καλώντας τον Άνθρωπο στην κατανόηση της έννοιας των Συνόλων, που απαιτεί εσωτερική οργάνωση, διάρθρωση κι ευθύνη για την αποκατάσταση της Μυστικής Ενότητας Ανθρώπου-Κόσμου.
Το συγκεκριμένο ελλειμματικό εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί τον μιμητισμό , την τυποποίηση, τον τεχνικισμό, την εντατικοποίηση, αφού επικεντρώνεται στον βαθμολογικό-βαθμοθηρικό στόχο και αξιολογεί την «πρόοδο» και προαγωγή των μαθητών με κριτήριο την αποστήθιση κακογραμμένων βιβλίων και την επιτηδειότητά τους σε ασκήσεις νεκρών τεχνητών γλωσσών, συρρικνώνοντας το λεξιλόγιό τους και την σκέψη τους στο ελάχιστο, με την προοπτική της στενής εξειδίκευσης, εμποδίζοντας την συστηματική γνώση της Αρχαίας Ελληνικής Κωδικής Νευραξονικής Γλώσσας, που ενεργοποιεί όλον τον εγκέφαλο, αυξάνοντας την ευφυία, και εισάγει άμεσα στην Παγκόσμια Νοοσφαίρα, με ελευθερία σκέψης .
Επιπλέον, ο εκφυλισμός στη λειτουργία της Εκπαίδευσης επιδεινώνεται λόγω :
$11. της κακής ποιότητας σπουδών, εξαιτίας της έλλειψης οργάνωσης, έρευνας, αξιοκρατίας
$12. της κακής υλικοτεχνικής υποδομής στο μεγαλύτερο ποσοστό των Δημοσίων Σχολείων (έλλειψη κτιρίων, αιθουσών, εργαστηρίων, εποπτικών-ακουστικών μέσων…)
$13. της έλλειψης συστηματικής και ουσιαστικής μόρφωσης κι επιμόρφωσης των διδασκόντων
$14. του μονοδιάστατου τρόπου διδασκαλίας, χωρίς διάλογο και πλουτισμό παραστάσεων (προβολές, πειράματα, διαλέξεις και άμεση γνώση)
$15. των αντικρουόμενων κατευθύνσεων και αντιφατικών μηνυμάτων, που οδηγούν σε ιδεολογική σύγχυση, πνευματική τελμάτωση, σχισματική σκέψη, κατακερματισμό της προσωπικότητας.
$16. της έλλειψης σύνδεσης θεωρίας και πράξης, της έλλειψης Καθολικής Ενοποιητικής Γνώσης , μέσω της Φιλοσοφικής Θεώρησης.
$17. της αδυναμίας συνεχούς παρακολούθησης των σύγχρονων πνευματικών ρευμάτων και ικανότητας κριτικής στάσης σε αυτά
$18. της έλλειψης δημοκρατικής συμμετοχής των Εκπαιδευτικών Λειτουργών στην λήψη αποφάσεων για τον σχεδιασμό της Εκπαίδευσης
$19. της έλλειψης πλήρους εκδημοκρατισμού στα Σχολεία
$110. της ανισότητας ευκαιριών μόρφωσης, εξαιτίας ταξικών φραγμών
$111. του ανεπαρκέστατου Επαγγελματικού Προσανατολισμού
$112. της έλλειψης υψηλών Πνευματικών στόχων αρετής, ελευθερίας, δικαιοσύνης, ανθρωπισμού, της έλλειψης Κοινωνικών στόχων συλλογικής ευθύνης και αλληλεγγύης και Πολιτικών στόχων για καλλιέργεια ελεύθερης αμεσοδημοκρατικής συνείδησης του Οικουμενικού Ανθρώπου.
Έτσι, το υπάρχον μηχανιστικό εκπαιδευτικό σύστημα διαστρέφει την ομαλή ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, εφήβου και νέου, αφού η αποσπασματικότητα της γνώσης, η βαθμοθηρία, η ανταγωνιστικότητα, η αποστήθιση, το άγχος, η έλλειψη χρόνου και ευκαιριών γνήσιας αυτενέργειας και αυτοβούλησης, μαζί με τα ψυχοπαθολογικά προβλήματα που προκαλούν, εμποδίζουν συστηματικά την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την δημιουργικότητα, την αλληλεγγύη, την συνεργασία , την επαφή με τον ευρύτερο κοινωνικό και πολιτισμικό χώρο και την χαρά της ζωής, αποξενώνοντας τον νέο άνθρωπο από τον συνάνθρωπό του, από την φύση και από την ουσιαστική πραγματικότητα, αποκλείοντας όλες τις διεξόδους για διαμόρφωση υψηλής Βιοθεωρίας και Κοσμοθεωρίας.
Στις απαράδεκτες αυτές συνθήκες κατάντησαν το Σχολείο έναν άχαρο μηχανισμό εκπαίδευσης και παραγωγής πειθαρχημένων υποτακτικών, ημιμαθών, χρησιμοθήρων, επίδοξων εξειδικευμένων, αμόρφωτων, απολίτικων, παθητικοποιημένων θεατών, χειροκροτητών, παραγωγικών, καταναλωτών, αλλοτριωμένων, ακοινώνητων, απανθρωποποιημένων στρατιωτών μαζικής υποκουλτούρας, οπαδοποιημένων, φανατισμένων, ρυπαντών, καταστροφέων, αρπάγων, ανταγωνιστών, αδιάφορων, ανελέητων, απαισθητοποιημένων, αφρόνων, υπηκόων, φερέφωνων εκτελεστών μαζοποιημένων, μέσα σε μια τεχνητά ναρκωμένη κοινωνία, όπου η πολιτική βούληση της εξουσίας εξαντλείται σε επιστρώσεις αναπαλαιώσεων έξωθεν επιβεβλημένων ιμπεριαλιστικών διαταγών.
Η παράλληλη με τον άξονα της στείρας μαζικής εκπαίδευσης μεθοδευμένη περιθωριοποίηση, αποδυνάμωση και εξασθένιση της Νεολαίας, με τον αποκλεισμό της από την Δημόσια Ζωή, με την έλλειψη ζωτικών χώρων και τομέων συνεύρεσης κι ελεύθερης δημιουργικής έκφρασής της, με την κατάπνιξη της φωνής της από τον κραυγαλέο αυταρχισμό της λογικής επιβολής των «μεγάλων» και , ταυτόχρονα, ο παραγκωνισμός και η δίωξη των σοφών στοχαστών του Πολιτισμού , επαλήθευσαν τραγικά στο δικό μας παρόν αυτό που ο Φρειδερίκος Νίτσε προμήνυσε ως «ξηρασία μέλλοντος» και πολιόρκησαν τις ψυχές των νέων με όλα τα τερατουργήματα ( υλισμός, καταναλωτισμός, συσσώρευση, τεχνικισμός, στενή εξειδίκευση, ανεργία, κοινωνική παθογένεια, εγκληματικότητα, ναρκωτικά, αλλοτρίωση, απανθρωποποίηση, άγονος παροντισμός, ανισότητες, φτώχεια, ανασφάλεια, ρατσισμός, ανταγωνισμός, πόλεμος, καταστροφή περιβάλλοντος-φύσης, ολοκληρωτισμός, πλανηταρχισμός, πυρηνική απειλή…) , που επισώρευσε η οικονομικιστική υπερβολική προβολή της σύγχρονης πολιτικής κρατοκεντρικής κοινωνίας, αφού, όπως επεσήμανε και ο Αλμπέρ Καμύ «από τότε που οι θεοί της Ευρώπης λιποτάχτησαν, όλα τα είδωλα έχουν πήλινα πόδια», σε έναν φαύλο κύκλο αναπαραγωγής του κακού παρελθόντος, μεγεθύνοντας το «χάσμα γενεών», που είναι καθαρά καρπός μιας κοινωνικής ανισότητας σε βάρος των νέων.
Βιώνουμε τον «έλλογο» τρόμο του 20ου αιώνα στις απαρχές του 21ου , στερημένοι απ’ όλα τα πνευματικά εφόδια, που μπορούν να εγγυηθούν μια δυναμική υγιή ανάπτυξη της Ζωής και του Πολιτισμού, αφού η μέχρι τώρα πολιτική σκοπιμότητα έκρινε να μην εντάξει στα σχολεία τον σύγχρονο παγκόσμιο προβληματισμό, την γνώση για την σωστή λειτουργική ευρωπαϊκή ενοποίηση, την οικουμενικότητα του ανθρώπου και τις υψηλές Αλήθειες κορυφαίων επιστημόνων, διανοητών και φιλοσόφων, με μια ένοχη αποσιώπηση των συστατικών ιδεολογικών δομών του Ελληνικού και του εν γένει Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, μέσα σ’ ένα θεωρητικό σύστημα επιφανειακής ταξινόμησης των πάντων, όπου οι ιδέες αντιμετωπίζονται μόνον ως ετυμηγορίες και συνθήματα, όπου η Εκπαίδευση κατάντησε ένας κατευθυνόμενος επαγγελματισμός και η Παιδεία σημαίνει μόνο παιδοφθορία και συγκεκαλυμμένος καταναγκασμός.
Μας έκοψαν τα φτερά και μας χρέωσαν δεκανίκια, για να συρθούμε, μέσα από μια «διαπαιδαγωγική δικτατορία», ως φορολογούμενοι υπήκοοι και να υπηρετήσουμε έναν μηχανισμό παροχής υπηρεσιών έναντι αμοιβής, με απώλεια του ανθρωπίνου «προσώπου», σε έναν μαζικό εξισωτισμό με αυξανόμενες κοινωνικές εκρήξεις, αναπαραγόμενο μέσα στη χοάνη της εργαλειακής εκπαίδευσης, η οποία σχεδιάζεται και μονοπωλείται επικίνδυνα από πολιτικούς ανεπαρκέστατης παιδείας – καθότι είναι στενά εξειδικευμένοι οι περισσότεροι στον οικονομικό ή νομικό ή διοικητικό τομέα μόνο – , με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση της οικονομικής σφαίρας των ολιγαρχών πλουτοκρατών (ανταγωνιστικότητα-παραγωγικότητα-μεγιστοποίηση κερδών) κι αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις του αυτοματισμού στη γιγάντωση του φάσματος της ανεργίας και φτώχειας, αγνοώντας τις απαιτήσεις της νέας υπερσυμβολικής και κοινωνικής οικονομίας, ως μοχλού για την ανάπτυξη του κοινωνικο-πολιτικού και πολιτισμικού επιπέδου.
«Ποιος καθοδηγεί τους καθοδηγητές και ποια απόδειξη υπάρχει ότι κατέχουν το σωστό;» διερωτάται εναγώνια , μαζί με τον Μαρκούζε, κάθε ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος.
Η επικίνδυνη έλλειψη κοινωνικής και πολιτικής ευθύνης από την πλευρά των αρμοδίων φορέων, ο αποκλεισμός του ουσιαστικού δημοκρατικού διαλόγου και η κακή στελέχωση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας με ακατάλληλα άτομα κομματικής και όχι πνευματικής καταξίωσης, οδήγησαν στην έξαρση ακραίων καταστάσεων κοινωνικής καταρράκωσης μιας υφέρπουσας νέας βαρβαρότητας, η οποία απειλεί να διαρρήξει τον κοινωνικο-πολιτικό και πολιτισμικό ιστό , με πρώτα θύματα τα παιδιά που εκτίθενται όμοια στη βία των μαζανθρώπων αλλά και στον κίνδυνο του ρομποτισμού και στον αυταρχισμό μιας εγωκεντρικά αντιδιαλεκτικής εξουσίας.
Γι’ αυτό ζητούμε επειγόντως την διευθέτηση της κρίσης με την μετάβαση από την Εκπαίδευση της μαζικής ομογενοποιημένης κοινωνίας στην Παιδεία του ελεύθερου ολοκληρωμένου Οικουμενικού Ανθρώπου μιας Ειρηνικής Ανθρωπότητας.
Το κυρίως αρμόδιο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας οφείλει να επαναθεωρήσει και να διορθώσει όλα τα αντιπαιδαγωγικά, αντιμορφωτικά , παραχαραγμένα και αντιδημοκρατικά στοιχεία αιχμής, με αντικατάσταση των κακογραμμένων βιβλίων , με άμεσο σχεδιασμό νέων υγιών δομών διαρκούς Μορφωτικής Παιδείας ενός ανοικτού αποκεντρωτικού σχεδίου, με προτεραιότητα στην εκμάθηση της Ελληνικής Κωδικής Νευραξονικής Γλώσσας, με την πανάρχαιη παγκόσμια Παράδοση και τον θησαυρό άνω των 6,5 εκατομμυρίων λέξεων υψηλής ευφυίας, και με προσθήκη νέων μαθημάτων και επισκέψεις σε εξωτερικούς αυθεντικούς χώρους, με προώθηση στην ελευθερία, στην υπευθυνότητα, την κοινοτικότητα, την άμιλλα κι αλληλεγγύη, την πρωτοβουλία την έρευνα, την δημιουργικότητα , τις αρετές, τον οικουμενικό ανθρωπισμό και στοχασμό, για πραγματική ουσίωση της Παιδείας, η οποία σημαίνει πνευματική εξανθρώπιση, μάθηση και ανατροφή προς την Αρετή, ως την μεγίστη προσαρμοστικότητα στις Αρχές του Συμπαντικού Νόμου.
Το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Πολιτισμού οφείλει
1. Να επαναπροσδιορίσει σωστά την Εκπαίδευση και την Παιδεία , με υγιή δημοκρατικό διάλογο και αξιοκρατία.
2. Να ανοίξει το Σχολείο στην βιωματική γνώση, στην σύγχρονη επιστήμη, στην φιλοσοφία, στην τέχνη, στην κοινωνία, στην φύση και στον πολιτισμό ( με την αρμονική συνεργασία παιδαγωγών, διδασκόντων, ψυχολόγων, κοινωνιολόγων, φιλοσόφων, εξειδικευμένων επιστημόνων και γνήσιων δημιουργών καλλιτεχνών και θετικώς διανοουμένων για άριστες επιλογές στην διδακτέα πνευματική «ύλη» που θα δίνεται στην νέα γενιά).
3. Να προάγει την δημιουργική γνώση των πολιτιστικών αγαθών «Παραδόσεων» και την πολιτιστική δημιουργία, στην βάση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Πνευματικών Θησαυρών της Ανθρωπότητας, με στόχο την υγιή ανάπτυξη και την συγχρονική λειτουργική ένταξη της Νεολαίας σε όλα τα πεδία της πολιτισμικής έκφρασης.
4. Να διαπαιδαγωγεί στις υψηλές Αξίες του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού με την Παγκόσμια εμβέλεια , με άριστες επιλογές από την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και συστηματική εκμάθηση(ήδη από την νηπιακή ηλικία) της Κωδικής Συμπαντικής Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, που ενεργοποιεί πολλαπλώς τον ανθρώπινο εγκέφαλο.
5. Να αποκαταστήσει την αντικειμενική διδασκαλία της Ελληνικής και Παγκόσμιας Ιστορίας, με έμφαση στον φωτισμό των αιτίων και στα θετικά γεγονότα, καταργώντας όλες τις ψευδολογίες των παραχαραγμένων γεγονότων και ξεκαθαρίζοντας την Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία.
6. Να προβάλλει την Φιλοσοφική σκέψη, με συνδυαστική παράθεση αρχαίων κειμένων και ανάλογων σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων, απ’ όλους τους Πολιτισμούς.
7. Να προβάλλει την Ελληνική Μυθολογία και τον γνήσιο διδακτικό αποσυμβολισμό της.
8. Να καθιερώσει την Λειτουργική Ανθρωπολογία και Ορθοβιονομική Δίαιτα για ψυχοσωματική υγεία και ανάπτυξη.
9. Να προάγει την Αυτογνωσία, την Βιοθεωρία και Κοσμοθεωρία στην προοπτική του ελεύθερου πνευματικού ανθρώπου.
10. Να εξασφαλίσει άμεση διδακτική επαφή με την Φύση και την ενεργό Κοινωνία.
11. Να εξασφαλίσει άρτια υλικοτεχνική υποδομή (εφαρμόζοντας την Ιερή Γεωμετρία) και ολοκληρωμένη
λειτουργία στα Σχολεία, με επάρκεια προσωπικού, ακριβή προγραμματισμό και ΟΧΙ έναρξη σχολικής χρονιάς στον δυσαρμονικό αριθμό 11.
12.Να επιφέρει κάθαρση της μικροπολιτικής σκοπιμότητας
στον χώρο της Παιδείας και να αναλάβει την υψηλή
ευθύνη και συνέπεια στην άσκηση διαρκούς δια βίου
Παιδείας , για πολύπλευρη καλλιέργεια της ελεύθερης
προσωπικότητας του νέου ανθρώπου και εν γένει του Λαού
13.Να προάγει Δημιουργικές Συνεργατικές Δομές
Παγκόσμιας εμβέλειας και την πολυπρισματική σκέψη, για
ανάπτυξη Οικουμενικής Συνείδησης και προσαρμογή στην
πολλαπλή Ενότητα του Κόσμου.
14.Να καθιερώσει την Συμμετοχή των Νέων στα Κέντρα
λήψης αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν.
15. Να εξασφαλίσει ισότητα ευκαιριών Μόρφωσης και
έγκαιρο έγκυρο Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
16. Να συμβάλλει στην Ελεύθερη Αυτοεκπαίδευση των
Παιδιών, στην αυτενέργεια, ανεξαρτησία, αυτεξουσιότητα
κι Ελευθερία στην Γνώση , στην Εργασία, στην Αγάπη.
17. Να καθιερώσει στην διδακτική διαδικασία Διαλεκτικές
Συζητήσεις για τα Παγκόσμια Προβλήματα και τις
προτεινόμενες Λύσεις τους.
18. Να θεσμοθετήσει «ανοικτό» Πνευματοδομικό Κέντρο
αμφίδρομης Διαλογικής, με σκοπό την μελέτη και την
διασφάλιση υγιών τρόπων παραγωγής και μετάδοσης της
Γνώσης και την ολόπλευρη ανάπτυξη του νέου ανθρώπου
σε ελεύθερη κι υπεύθυνη ενάρετη προσωπικότητα, με τις
Αξίες της Δικαιοσύνης, της Αγάπης, της Ειρήνης, της
Ομόνοιας, της Ανδρείας, της Σωφροσύνης, της Οσιότητας,
της Ελευθερίας, της Σοφίας και της Δημιουργικότητας
υπέρ της Ευτυχίας του Συνόλου, μέσα στο πνευματογόνο
περιβάλλον μιας διαρκούς ελεύθερης Παιδείας πολυπο-
λιτισμικών αναγωγών (που θα εξαλείψει το χάσμα των
γενεών), για πραγμάτωση της άμεσης διεθνικής Δημοκρα-
κρατίας των Πολιτών και για ανάδειξη υψηλής Κοσμικής
Συνείδησης μιας unitasmultiplex, σε μια ενεργό και
ισότιμη διαλεκτική σχέση του νέου ανθρώπου με την
κοινωνία, την φύση και τον πολιτισμό, συμβάλλοντας στην
λειτουργική εναρμόνιση της ενωμένης Ανθρωπότητας με
το Κοσμικό Γίγνεσθαι.
Ευελπιστούντες
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
” Πώς να πεθάνουμε το μάθαμε καλά στων σχολειών τις αυλές Μα πώς να ζούμε ούτε κουβέντα, παραδομένοι έτσι άνευ όρων στην βασιλεία των ουρανών και των εμπόρων….
Αχ έχω έναν θεό μέσα στην κοιλιά μου, που τον οπλίζω και του ζητάω να με στηρίζει Κι αυτός με πάει, όσο πάει, και με βυθίζει και σ’ ένα εβραίικο παζάρι με πουλάει και μ’ αφανίζει…
Μα εγώ έχω και μιά φλόγα μέσα στην κοιλιά μου, που με φωτίζει και μ’ αξιώνει και με ζεσταίνει… που με φωτίζει, μ’ ελευθερώνει και με πηγαίνει Ένας θεός που ούτε μιλάει, ούτε κρύβει ούτε κρίνει, αλλά σημαίνει Μιά παντοδύναμη φωτιά, που αναβοσβήνει με ρυθμό, και μ’ ανασταίνει!”
ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ
“Ποιήσατε όπλον δικαιοσύνης και μη θανάτου την Παίδευσιν” (Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος)
“Δράξασθε παιδείας, μή ποτε οργισθή Κύριος”
“Της μεν παιδείας αι ρίζαι πικραί, οι δε καρποί γλυκείς”
“Έλληνές εισιν οι της ημετέρας παιδείας μετέχοντες”
ΠΑΙΔΕΙΑ είναι η βιωματική προσέγγιση καταστάσεων με αποτέλεσμα την Αληθινή Ανθρώπινη Κοινωνία. Η Παιδεία αφορά στο ήθος, στον τρόπο ζωής και δεν ταυτίζεται με την Εκπαίδευση, που καθιστά τον μαθητή εργαλείο του συστήματος…
Άλλο η Παιδεία και άλλο η Εκπαίδευση.
Η Παιδεία στον τόπο μας έχει τελειώσει προ πολλού. Το σημερινό Εκπαιδευτικό Σύστημα δεν υπηρετεί την Παιδεία, υπηρετεί την παραγωγή. Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα έχει αχρηστεύσει ένα ολόκληρο Σχολείο, το Λύκειο, σαν Μονάδα Παιδείας. Δεν είναι ένα Αυτόνομο Σχολείο, δεν μπορεί να αυτοπροσδιορισθεί με Νόημα και Αποστολή.
Το επιβεβαιώνει και ο Καθηγητής και τέως Πρύτανης Γ. Μπαμπινιώτης : “Το σημερινό Εκπαιδευτικό Σύστημα διαστρέφει την Προσωπικότητα του Μαθητή. Αντιμετωπίζει τον σημερινό μαθητή όχι ως προσωπικότητα αλλά ως ηλεκτρονικό υπολογιστή…Είναι εντυπωσιακό 40 χρόνια, που θυμάμαι εγώ, το μοναδικό κριτήριο των Εκπαιδευτικών Μεταρρυθμίσεων ήταν ο τρόπος εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές”…
Φορτώνει ύλη στα μυαλά των μαθητών με δεδομένα και αγνοεί την προσωπικότητά τους…Είχαμε μια σωρεία Υπουργών Παιδείας, ανίκανων να καταλάβουν την Παιδεία και απαίδευτων κατ’ ουσίαν υπουργών και τότε και σήμερα…
Το νέο παιδί, η έφηβη και ο έφηβος, περνάνε στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο τα πιο κρίσιμα χρόνια της ζωής τους, την εφηβεία τους. Είναι τα χρόνια που διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους. Οι αταξίες των παιδιών είναι το “ΠΡΟΣΕΞΕ ΜΕ” Αλλά κανείς δεν τους προσέχει. Χρησιμοποιούμε την καταστολή, για να κάνουμε τη δουλειά μας και να μη μας ενοχλούν. Είναι η εποχή που τα παιδιά έχουν υπαρξιακά ερωτήματα. Ποιος θα τους απαντήσει ; Τα παιδιά έχουν ποικίλα προβλήματα…Το Σχολείο δεν αγγίζει τον μαθητή, δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματά του, βασανίζει τον νου, στην καλύτερη περίπτωση εκπαιδεύει τα χέρια του, δεν του προσφέρει ένα ΝΟΗΜΑ ΖΩΗΣ. ..Δεν καλλιεργεί την προσωπικότητά τους, τους οδηγεί στον ανταγωνισμό και υπονομεύει την επικοινωνία και την φιλία τους.
΄Ενα ερώτημα που έγραψαν τα παιδιά στους τοίχους : “Υπάρχει ζωή, πριν απ’ το θάνατο ;;;”῾.. Τι μας λένε;;;Ότι αυτό που μας προσφέρετε δεν είναι ζωή. Και κάποιος άλλος πιο τολμηρός έγραψε “Μας σκοτώνουν στα 17 και μας θάβουν στα 70″…Δείχνει την χρεοκοπία της Παιδείας και, εν πολλοίς, της οικογένειας.
Τι είναι, λοιπόν, η Παιδεία σήμερα ;;;Όπλο θανάτου ή όπλο δικαιοσύνης ;;;…
Ο λόγος του Αγίου Γρηγορίου είναι ο πιο καίριος λόγος που ακούσθηκε ποτέ για την Παιδεία, είναι λόγος που καίει, είναι το πραγματικό μέτρο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, το πιο αποκαλυπτικό ψυχογράφημα της σημερινής Παιδείας.
Η Παιδεία σήμερα είναι όπλο θανάτου.
… Όπλο δικαιοσύνης θέλει την Παιδεία ο Άγιος Γρηγόριος. Τι σημαίνει ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ;;; Σημαίνει : Δικαίωση, Σωτηρία, Αρετή.
Υπάρχει Παιδεία χωρίς Αρετή;;; “Πάσα επιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και της άλλης αρετής, πανουργία και ου σοφία φαίνεται” (Πλάτων). Ο λόγος αυτός έρχεται να δικαιώσει τα παραπάνω, αλλά και να ερμηνεύσει το κατάντημα της Πατρίδας μας σήμερα . Η Πατρίδα μας σήμερα καταστράφηκε απ’ αυτούς που έχουν τη γνώση και την επιστήμη , αλλά δεν έχουν την αρετή. Γι’ αυτό αντιμετώπισαν την Πατρίδα σαν ιδιοκτησία τους, την εξουσία σαν λάφυρο, γι’ αυτό καταλήστευσαν τον λαό μας. Ποιος απ’ αυτούς θα τολμήσει να μας πει ότι δεν έβλεπε πού πηγαίνει η Οικονομία; Όλοι το ‘βλεπαν, αλλά η απληστία της εξουσίας και του θησαυρισμού δείχνει ότι άνθρωποι χωρίς αρετή ούτε Παιδεία μπορεί να έχουν ούτε να αγαπούν τον Λαό και να τον διακονούν. Σήμερα ειρωνευόμαστε την αρετή, για να λεηλατούμε αυτόν τον τόπο…
Είμαι οργισμένος με την σημερινή Παιδεία, γιατί είμαι πεπεισμένος ότι καταστρέφει τους μαθητές και τις μαθήτριες, ενώ θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Αλλά η Πολιτεία δεν νοιάζεται για ανθρώπους-πρόσωπα, νοιάζεται για νούμερα. Το Σχολείο σήμερα απ’ την πλευρά της Πολιτείας ποιο είναι;;;Γλώσσα έξω, Ιστορία εκτός, θρησκευτικά έξω…Τι σημαίνει, όμως, ένα Σχολείο, χωρίς Γλώσσα, χωρίς Ιστορία, χωρίς Θρησκευτικά, χωρίς Παιδαγωγία;;;Φτιάχνει ανθρώπους χωρίς Πολιτισμό, φτιάχνει ανθρώπους εργαλεία, εύκολα διαχειρίσιμους (…) Ετοιμάζουνε μια καινούργια κοινωνία με πολύ χαμηλή τη μόρφωση των πολλών και μια ελίτ που θα κυβερνάει. Τι σημαίνει χαμηλή μόρφωση;;; Μιικρές οικονομικές απολαβές. Τι σημαίνει αυτό;;; Εξαρτημένους από τις εξουσίες ανθρώπους… Καμαρώστε, λοιπόν, κι ετοιμαστείτε να γιορτάσετε τους αυριανούς υπηρέτες και είλωτες…
Το Υπουργείο επέβαλε την “Αποδόμηση των Έμφυλων Ταυτοτήτων”…Αλλά ιατρική βόμβα τους ήρθε από την Έκθεση του Αμερικανικού Ιατρικού Κολεγίου Παιδιάτρων “Κανείς δεν γεννιέται με κοινωνικό φύλο, όλοι γεννιούνται με βιολογικό φύλο, είναι άντρες ή γυναίκες. Δεν υπάρχει τρίτο φὐλο…”…Το μπέρδεμα των φύλων αποτελεί έγκλημα κατά των παιδιών…
ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΞΥΠΝΉΣΟΥΜΕ. Τι κάνουν οι Γονείς, οι οποίοι είναι οι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την Αγωγή των Παιδιών, με βάση το Σύνταγμα και την Σύμβαση της Ρώμης. Στην Κύπρο οι Γονείς, για να βγάλουν το μάθημα σεξουαλικής αγωγής από το σχολείο, συνασπίσθηκαν, ανέθεσαν σε εξειδικευμένους δικηγόρους την μελέτη και την έστειλαν στο Υπουργείο με δικηγόρο και ερωτούν “ποιοι θα διδάξετε, τι θα διδάξετε, πού είναι τα βιβλία;;; Περιμένουμε τις απαντήσεις σας, αλλιώς θα κάνουμε Ομαδική Προσφυγή”…
ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ένα Σχολείο που να έχει κέντρο το Πρόσωπο του μαθητή και της μαθήτριας, και όχι το μυαλό τους, που θα του αποκαλύπτει την Αλήθεια για τον Θεό, για τον Άνθρωπο, για τον Κόσμο, ένα Σχολείο που θα του φανερώνει το μυστήριο του Ανθρώπου, θα τον βοηθά να προβληματίζεται, να προσπαθεί να τον ακούει, να έχει την τόλμη και τον ρεαλισμό να του εξηγήσει αυτό, που και οι άθεοι δεν μπορούν να αρνηθούν, ότι ο΄άνθρωπος χωρίς τον Θεό είναι ένα σκουπίδι, και να ξέρει ότι μαζί με τον Θεό θα γίνει ένας κατά Χάριν Θεός, ΟΕΙΡΕΥΟΜΑΙ μια Παιδεία που θα εμπνέει τον άνθρωπο – τον μαθητή, ένα Σχολείο που θα ασχολείται με τους μαθητές του, που θα σκύβει με αγάπη στον καθένα, που θα ακούει την κραυγή του κάθε μαθητή που του φωνάζει “Πρόσεξέ με”, ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ το Σχολείο που το προσπάθησα και διαπίστωσα ότι και με αυτές τις άθλιες συνθήκες μπορεί να λειτουργήσει. ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ, ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΑΝΑΤΟ…”
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ Κ. ΠΑΥΛΟΣ
“Η εκπαίδευση, όπως εξάλλου και οι άλλες όψεις του Συστήματος, βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση. Ο ρόλος της είναι να παράγει ρομπότ που να καλύπτουν με την εργασία τους τις ανάγκες του Συστήματος και να απομακρύνει από τους νέους κάθε ιδέα για αντίσταση και επανάσταση εναντίον του κατεστημένου. Το Σύστημα δεν εξελίσσεται ώστε να περιλάβει και να αγκαλιάσει τα χαρίσματα και την δημιουργικότητα των ανθρώπων. Αντίθετα, οι άνθρωποι εκπαιδεύονται και προετοιμάζονται για να γίνουν ένα με αυτό. (…)
Κατά κύριον λόγο, πίσω από κάθε νέα εκπαίδευση θα βρίσκεται το κίνητρο της αναγνώρισης και ενθάρρυνσης των μαθητών να καλλιεργούν τα χαρίσματα με τα οποία γεννιούνται.. Η απόφαση θα είναι δική τους.(…)
Ο σεβασμός και η αγάπη για την Γη και την ζωή θα είναι άλλη μια παρότρυνση της νέας εκπαίδευσης.(…) Η αγάπη και η φροντίδα του ενός για τον άλλον θα είναι οι κατευθυντήριες αρχές της εκπαίδευσης. Οι επαγγελματίες δάσκαλοι δεν θα είναι τα μοναδικά σχήματα για την εκπαίδευση των νέων. Σε κάθε ομάδα και κοινότητα υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι με χαρίσματα και γνώσεις που θα ωφελούσαν τους μαθητές.(…)
Είναι καιρός πια οι δάσκαλοι να επαναστατήσουν και να αρνηθούν τις υπηρεσίες τους σε αυτό το σύστημα της κατήχησης και της καταστολής. Μέχρι τώρα, απλώς χρησιμοποιούνται από τους ανθρώπους της εξουσίας, για να τροφοδοτούν τα παιδιά με την γνώση και την πληροφόρηση που το Σύστημα θέλει να ακούν και να πιστεύουν. Εμπρός, λοιπόν, δάσκαλοι. Αρνηθείτε να παίζετε τον ρόλο του κουτόχορτου του Συστήματος, που προγραμματισμένα παράγει και άλλο κουτόχορτο, για να σας αντικαταστήσει. Μη συνεργάζεσθε. Αντισταθείτε. Το ίδιο ισχύει και για τους γονείς.(…) Απαιτήστε μια αληθινή εκπαίδευση. Σταματήστε να συνεργάζεσθε για τον προγραμματισμό των παιδιών σας. Ο κύκλος πρέπει να σπάσει.
Κατά την διάρκεια της μεταβατικής περιόδου που διανύουμε, ελπίζω περισσότεροι άνθρωποι να απομακρύνουν τα παιδιά τους από το κρατικό σύστημα.. Θα τα διδάσκουν στο σπίτι ή θα συγκεντρώνονται σε ομάδες και θα συγκροτούν τα δικά τους σχολεία, τα οποία δεν θα είναι τεράστια γυμνάσια, αλλά πολύ μικρότερα και προσωπικά. Ένα τυπικό δείγμα τέτοιου σχολείου θα μπορούσε να συγκροτηθεί από την συνεύρεση μερικών οικογενειών.(…)
Η εκπαίδευση του μέλλοντος θα έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές, για να ανασύρει και να αποκαλύψει όλες τις ικανότητες και την γνώση που κατέχουμε και να μας βοηθήσει να βαδίσουμε στο μονοπάτι που έχουμε διαλέξει, πριν από την γέννησή μας. Σήμερα κατηχούμε για χάρη του Συστήματος. Αύριο θα εκπαιδεύουμε για χάρη της ζωής.”
(Από το βιβλίο του David Icke “ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ” , εκδόσεις Έσοπτρον)
Κάθε άνθρωπος γεννιέται Ελεύθερος προς την Αυτοπραγμάτωσή του εναρμονίως προς τον Σύμπαντα Κόσμον.